Velká spousta lidí si objednává zboží přes internet, ať už z důvodu, že většinou vyjde levněji, nebo neradi chodí do obchodů mezi davy lidí a z pohodlí domova to je určitě pohodlnější.
Na druhou stranu může nastat problém s doručením, když jste většinu času v práci, kurýr z přepravních firem Vás těžko zastihne, na poště zase budete stát frontu a nakonec doma zjistíte, že zboží je poškozené. Tím Vám nastane poměrně složitý proces reklamování, firma, od které jste zboží koupili, takovou reklamaci uznat nemusí.
Ještě je tady jedna otázka, ne každý člověk je tak důvěřivý, aby zboží platil předem, a proto přes Českou poštu by si ho nechal zaslat na dobírku, což ale na druhou stranu každý e-shop nenabízí.
Proto Vám může dobře posloužit ZÁSILKOVNA.
Co vlastně zásilkovna je? Je to výdejní místo, kam kurýr Vámi objednané zboží doručí, Vy dostanete většinou e-mail a sms, obojí Vás informuje o tom, že zásilka je připravená k vyzvednutí v zásilkovně, kterou jste si vybrali. Vybrat si ve velkých městech navíc můžete zásilkovnu poblíž svého místa bydliště. V sms zprávě navíc obdržíte kód, kterým prokážete, jaké zboží si jdete vyzvednout.
První zásilkovna vznikla v roce 2010, a možná někoho překvapí, že tenhle nápad dostala žena.
A v čem jsou zásilkovny výhodnější než pošta?
– doručení na zásilkovnu je zhruba o 50 korun levnější, než dobírka na poště
– na vyzvednutí zboží máte většinou týden, ale lhůta jde prodloužit (i telefonicky), lhůty prodloužení se u každé zásilkovny liší
– a největší výhodou zásilkoven je ta, že si tam zboží můžete rozbalit, prohlédnout, a v případě poškození ho nemusíte přebrat, tím se vyhnete složitému a zdlouhavému procesu reklamování
– jen se připravte na to, že v zásilkovnách se nedá platit platební kartou, danou částku musíte mít v hotovosti
– zásilkoven je v České republice už opravdu hodně, ve velkých městech je můžete vidět téměř na každém rohu, v menších městech už fungují také.