Na tom, že se nejeden z našich podnikatelů věnuje provozování svého byznysu na internetu, není už dávno vůbec nic divného. Těžko bychom u nás ještě našli někoho, kdo by se nad tímto faktem pozastavoval. Jenže si nejeden z našinců dodnes neuvědomuje, že i toto podnikání má své nedostatky, své mouchy, které ho mohou činit složitým, ne-li dokonce krachujícím.
Ano, je tomu tak. I když se na první pohled může zdát, že je internet pro podnikání zemí zaslíbenou, protože je zde propojeno neskutečné množství lidí z celého světa, z nichž by se potenciálně mohli stát jednoho dne zákazníci, a protože se zde dá obejít bez takzvaně kamenné provozovny a spokojit se s pouhým virtuálním webem, není ani na internetu vše dokonalé.
To, s čím se podnikatelé na internetu potýkají nejčastěji, spočívá paradoxně v nedostatku lidí, kteří by tu o podnikatelovu nabídku projevovali zájem. Někdo si tu založí web, ale nikdo nebo skoro nikdo mu na něj nezavítává a obchody tak váznou.
Proč je tomu tak? Na vině je vesměs především nedostatečná nebo nekvalitní propagace. Když se totiž o některé internetové nabídce neví, nikdo ji pochopitelně nehledá, nenalézá a nevyužívá. A má-li se na této nepříznivé situaci něco změnit, je třeba využít systém PPC, tedy druh reklamy, jejíž hlavní předností je to, že se za ni platí jenom úměrně tomu, co tato pro zviditelnění svého zadavatele skutečně udělá.
Kolikrát na tuto zájemci kliknou, aby se dozvěděli to propagované, tolik zadavatel reklamy za tuto zaplatí, ani haléř navíc. A specialista PPC se tedy logicky musí maximálně snažit o to, aby jeho reklama ovlivnila co nejvíce lidí, má-li si tento na sebe vydělat. Protože za pouhé zveřejnění jeho reklamy nic nedostane, nemůže se spoléhat na bezpracné příjmy.
A když se reklamní agentura snaží, vydělají na tom všichni. A proč by tedy podnikatelé takovou variantu nevyužili, že?