Přezouvání pneumatik nepatří mezi řidiči k oblíbeným činnostem, ale s přicházejícím zimním obdobím, s tímto faktem mnoho nenaděláme. S přezutím pneumatik bychom neměli čekat na poslední chvíli. Ideální doba je ještě před příchodem prvních mrazíků a sněžení. Mnoho řidičů na léto pneumatiky nepřezouvá, na zimu bychom, ale výměnu rozhodně podceňovat neměli. Jedná se o naši bezpečnost. Rozdíl mezi letním a zimním přezutím, je především v hloubce dezénu.
Přes zimu nás totiž chrání hloubka dezénu čtyři milimetry, oproti letnímu, kde dostačuje hloubka jedna celá šest milimetrů. Mnozí řidiči možná počítají s tím, že v létě na dojetí, zimní pneumatiky bohatě postačí. Ani to, ale není pravda. U ojetých zimních pneu se prodlužuje brzdná dráha, a to nejen na mokré, ale i na suché vozovce. Ani zvýšení paliva není nezanedbatelné, včetně většího opotřebení pneu. Dalším negativem, který sice bezpečnost neovlivňuje, je vyšší hlučnost při pohybu na silnici.
Na nákupu zimních pneumatik bychom rozhodně neměli šetřit. Cenové rozdíly v pořízení přezutí, se odvíjí od konstrukce a použitého materiálu při výrobě. Kvalitu ovlivní i množství použitého kaučuku.
Než přistoupíme k samotné výměně, měli bychom alespoň vizuálně zjistit, zda pneumatika není viditelně poškozená. Nejbezpečnějším způsobem bude, pokud, ale celé přezutí svěříme do rukou pneuservisu. Pro práci mají odpovídající podmínky, navíc nám kola odborně vyváží. Společně s výměnou by nám měli v servisu zkontrolovat tlak a dohuštění.
Většina řidičů dá jistě za pravdu, že jízda na našich silnicích posetých výmoly a nebezpečnými dírami, není občas žádný med. Proto společně s přezutím je vhodné nechat zkontrolovat i geometrii náprav. Rozhodně tím nic nezkazíte, naopak přispějete k bezpečnější jízdě, lepší stabilitě vozidla na silnici a prodloužení životnosti pneumatik..